امروز : ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
سامانه سپید پیام

سامانه سپید پیام

سامانه وضعیت تحصیلی دانش آموزان و ارسال پیامک کارنامه حضور و غیاب

مدارس غیردولتی ۶۵ درصد رتبه های برتر کنکور را به خود اختصاص داده اند

وی افزود: از همان ابتدا نظارت ها را فرایندی تعریف کردیم. نظارت جامع را مقدمه ای بر درجه بندی مدارس قرار دادیم که کار  پژوهشی آن انجام شده و آماده رتبه بندی مدارس غیردولتی هستیم. مقدمات لازم برای درجه بندی مدارس که مبتنی بر ارتقای کیفیت است فراهم شده است.

زینی وند با بیان اینکه سهم کیفیت بخشی در آیتم شهریه ۱۵ درصد و عدد بالایی است اظهار کرد: در کنار بحث بیمه معلمان، ایمن سازی و .... آیتم کیفیت بخشی را قرار دادیم. در برهه ای از زمان در سال ۹۵- ۹۶ ، رئیس مرکز سنجش وزارتخانه اعلام کرد که بین دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی در امتحانات نهایی تفاوت معناداری وجود ندارد. بررسی کردیم و دیدیم ۱۰۰ رتبه اول از ۷۵ مدرسه غیردولتی هستند. همچنین از رتبه یک تا ۱۰ ، ۹ مدرسه غیردولتی بود؛ تا رتبه ۲۰۰ وضعیت مدارس غیردولتی بسیار مناسب بود. در میانه نمودار وضعیت مدارس غیردولتی افت کرد و در پایان هم مدارس غیردولتی ضعیف، مدارس کمی نبودند.

وی افزود: پروژه ای را طراحی کردیم و برای تک تک مدارس غیردولتی کارنامه ارزیابی صادر و با استان ها تفاهم نامه امضا و اعلام کردیم فلان مدرسه شما ضعیف ترین مدرسه غیردولتی استان است و فلان درس و فلان معلم عملکرد ضعیف تری داشته است و باید رسیدگی کنید. بعد از این سه سال اعلام کردند که مدارس غیردولتی ۶۵ درصد رتبه های برتر کنکور را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیری این امور منوط به برنامه ریزی بوده که انجام دادیم و این نکته را هم مدنظر داریم که مدارس غیردولتی با همدیگر رقابت دارند و در عرصه رقابتی فعالیت می کنند گفت: ولی دانش آموز مدرسه ای را انتخاب می کند که برنامه آموزشی و پرورشی قوی داشته باشد و از معلمان برجسته و توانمند استفاده کند، در تعاملات و برنامه ریزی ها به نظرات اولیا توجه کند، پیشرفت تحصیلی را به اطلاع آنها برساند و آیتم های کیفیت بخشی را رعایت کند.

زینی وند درباره آموزش در ایام کرونا گفت: از هفته اول و دوم تعطیلی با ۱۴ هزار مدرسه تماس گرفته شد و اجازه ندادیم آموزش متوقف شود. از ابتدا نسبت به ایجاد فضای آموزشی مناسب مجازی وارد عمل شدیم.

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سامانه سپید پیام می باشد
Top